15% BIRTHDAY SALE! KORTINGSCODE: HAPPY15

De beste pre-workout, waar moet je op letten? 

Scoopie hier, scoopie daar, scoopies overal. Pre-workouts zijn de afgelopen jaren ongekend populair te worden en voor veel mensen niet meer weg te denken uit de trainingsroutine. Sommige aanbieders wekken die indruk dat je er een soort hulk van wordt en de hele gym ermee afbreekt. Er is ook veel discussie over de zin- en onzin van sommige ingrediënten die in pre-workout supplementen worden gestopt en wat de beste pre-workout is.

Een groeiende pre-workout hype zorgt er automatisch voor dat er steeds meer verschillende aanbieders komen. Dit maakt het voor jou weer een stuk moeilijker om kwaliteit van troep te kunnen onderscheiden, dus daar willen we je met dit artikel graag een handje bij helpen. Want waar gaat het nou eigenlijk om bij een pre-workout en hoe vertaalt zich dat door naar de ingrediënten die erin zitten?

De belangrijkste vraag is dus: Met welk doel neem ik mijn pre-workout en welke ingrediënten leveren een bewezen bijdrage aan exact dat doel? En vooral; welke ingrediënten niet? Laten we kort proberen antwoord geven op deze vraag om vervolgens te kijken naar de beste pre-workout ingrediënten en de balans hiertussen.

de beste pre workout

Het doel van een goede pre-workout.

Een goede pre-workout heeft maar één doel. Het innemen van een pre-workout moet voor een directe prestatieverbetering zorgen. Niets meer, niets minder. ’’Direct’’ is hierin het sleutelwoord. Je wil er vanaf het moment van inname, vrijwel direct profijt van hebben.

Als je je prestatie in de gym wilt verbeteren, wil je eigenlijk gewoon meer energie om of langer door te kunnen, of meer te kunnen liften. Het liefst zelfs beiden. Veel pre-workouts bevatten allerlei ingrediënten ter opvulling, die dit doel (directe toename van de energievoorziening) helemaal niet dienen zoals creatine, beta-alanine, arginine of groene thee extract. De ingrediënten die wél direct voor meer energie zorgen zitten er dan weer te weinig in waardoor het effect niet tot zijn recht komt. Bij elke ingrediënt dat je gebruikt gaat het dus om context (wat is het doel?) en dosering (hoeveel moeten we ervan gebruiken om het doel te dienen?).

Weet je niet zeker of pre-workout iets voor jou is? In onze andere artikelen: ”Pre-workout voor het hardlopen, wat moet je weten?” en ”Pre-workout voor vrouwen anders dan voor mannen” om meer info te krijgen over de context waarin je het beste pre-workout kan gebruiken.

De 3 ingrediënten voor de beste pre-workout.

Nu we weten dat het innemen van een pre-workout eigenlijk een heel simpel doel dient, is de logische conclusie ook dat de receptuur simpel gehouden moet worden. Onze specialisten ontwikkelden een pre-workout met de 3 ingrediënten die jij nodig hebt voor een directe boost, in de juiste dosering.

  • Cafeine
  • Citrulline
  • Beta-alanine

 

De beste pre-workout, waar moet je op letten? 

de beste pre workout

Scoopie hier, scoopie daar, scoopies overal. Pre-workouts zijn de afgelopen jaren ongekend populair te worden en voor veel mensen niet meer weg te denken uit de trainingsroutine. Sommige aanbieders wekken die indruk dat je er een soort hulk van wordt en de hele gym ermee afbreekt. Er is ook veel discussie over de zin- en onzin van sommige ingrediënten die in pre-workout supplementen worden gestopt en wat de beste pre-workout is.

Een groeiende pre-workout hype zorgt er automatisch voor dat er steeds meer verschillende aanbieders komen. Dit maakt het voor jou weer een stuk moeilijker om kwaliteit van troep te kunnen onderscheiden, dus daar willen we je met dit artikel graag een handje bij helpen. Want waar gaat het nou eigenlijk om bij een pre-workout en hoe vertaalt zich dat door naar de ingrediënten die erin zitten?

De belangrijkste vraag is dus: Met welk doel neem ik mijn pre-workout en welke ingrediënten leveren een bewezen bijdrage aan exact dat doel? En vooral; welke ingrediënten niet? Laten we kort proberen antwoord geven op deze vraag om vervolgens te kijken naar de beste pre-workout ingrediënten en de balans hiertussen.

Het doel van een goede pre-workout.

Een goede pre-workout heeft maar één doel. Het innemen van een pre-workout moet voor een directe prestatieverbetering zorgen. Niets meer, niets minder. ’’Direct’’ is hierin het sleutelwoord. Je wil er vanaf het moment van inname, vrijwel direct profijt van hebben.

Als je je prestatie in de gym wilt verbeteren, wil je eigenlijk gewoon meer energie om of langer door te kunnen, of meer te kunnen liften. Het liefst zelfs beiden. Veel pre-workouts bevatten allerlei ingrediënten ter opvulling, die dit doel (directe toename van de energievoorziening) helemaal niet dienen zoals creatine, beta-alanine, arginine of groene thee extract. De ingrediënten die wél direct voor meer energie zorgen zitten er dan weer te weinig in waardoor het effect niet tot zijn recht komt. Bij elke ingrediënt dat je gebruikt gaat het dus om context (wat is het doel?) en dosering (hoeveel moeten we ervan gebruiken om het doel te dienen?).

Weet je niet zeker of pre-workout iets voor jou is? In onze andere artikelen: ”Pre-workout voor het hardlopen, wat moet je weten?” en ”Pre-workout voor vrouwen anders dan voor mannen” om meer info te krijgen over de context waarin je het beste pre-workout kan gebruiken.

De 3 ingrediënten voor de beste pre-workout.

Nu we weten dat het innemen van een pre-workout eigenlijk een heel simpel doel dient, is de logische conclusie ook dat de receptuur simpel gehouden moet worden. Onze specialisten ontwikkelden een pre-workout met de 3 ingrediënten die jij nodig hebt voor een directe boost, in de juiste dosering.

  • Cafeine
  • Citrulline
  • Beta-alanine

 

Het innemen van een pre-workout moet voor een directe prestatieverbetering zorgen. ”Direct” is hierin het sleutelwoord.

Cafeïne

Cafeine is het hoofdingrediënt van onze pre-workout, en zou in iedere sterke pre-workout moeten zitten. Dit komt omdat het simpelweg het meest effectieve middel is om vermoeidheid direct tegen te gaan en het lichaam van energie te voorzien.

Citrulline malaat

Beta-alanine

Hoewel beta-alanine fysisch gezien geen bewezen werking heeft in gebieden als energievoorziening of spieruithoudingsvermogen hebben onze specialisten tóch heel bewust gekozen om dit ingrediënt toe te voegen. Beta-alanine zorgt voor de prikkelende sensatie die je over je lichaam voelt, 5 minuutjes nadat je de pre-workout hebt ingenomen. Deze sensatie zorgt voor twee dingen:

  • Je wil de prikkeling kwijt door dit er keihard ‘’uit’’ te trainen
  • Je merkt dat je iets genomen hebt wat écht werkt en wat echt een verandering teweeg brengt. Dit is als het ware een placebo effect dat een innerlijke kracht in je opwek waar geen enkel oppeppend ingrediënt tegenop kan.

Anders dan bij al onze andere producten, bieden we onze pre-workout in 3 verschillende smaken aan. Je hoeft er dus niet zelf nog smaak aan toe te voegen zodat je lekker snel de gym in kan.

Conclusie

Wanneer je je oriënteert voor het kopen van een goede pre-workout, houd dan het doel goed in gedachten; directe prestatieverbetering. Pre-workouts met een wildgroei aan verschillende ingrediënten bevatten in 99% van de gevallen ingrediënten die je hier niet bij helpen, waardoor je in principe voor lucht betaalt.

Heb je nog vragen over onze pre-workout of over iets heel anders? Aarzel niet en geef ons even een belletje of stuur een e-mail.

Meer Journals

Weten wat de voordelen en nadelen van pre workout zijn? In deze blog vertellen wij jou er alles over!
Deze peanut butter & jelly overnight oats zijn een heerlijke, gezonde draai aan een klassiek smaakcombinatie uit je kindertijd
Bel ons 020-3039501

Maandag t/m vrijdag van 10.00 – 16.00

Mail ons

info@personalprotein.nl

Start met zoeken

ALLE PRODUCTEN
EIWITSHAKES
FLAVOUR SHOTS
MAALTIJDSHAKES
EIWITREPEN
POST- & PRE-WORKOUT
VITAMINEN
KLEDING & ACCESSOIRES

Nieuwsbrief

Bel ons 020-3039501

Maandag t/m vrijdag van 10.00 – 16.00

Mail ons

info@personalprotein.nl

nieuwsbrieF

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang 10% korting op je eerstvolgende bestelling.